Sunday, 8 December 2013

Awkward cosplay show

Assalamualaikum wr wb

I couldn’t really remember, when I had this unforgetable moment with my classmates. It’s clearly because I was spending all the time and all the day with my dearest classmates. It’s around when i was in 11th grade.

My teacher gave us task to “cosplay” (costume playing or player). It such as animal, plant, cartoon character and many more. I got Shiro’s costume, as you know Shiro is Shincan’s dog. Shiro is a dog with white and small body, small ears and small eyes too. I didn’t think that wearing Shiro’s costume was good idea since it was pretty impossible to manage the time for. So I thought wearing simple costume would be a right pick hahaha good reason. I decided to wear white “jilbab”, white t-shirt and borrowed my mother’s make up stuffs hehehe. On the other hand, I was also made Shiro’s ears with my little sister “Bando” because there was no thing which i could make for.

When the day, i was surprised due to my friend brought Spongebob costume and she said, she made the costume by herself last night (creative!) a costume that I truly want to bring and wear (sooo cute).

a costume by a friend of mine was sooo cute OMGG


The “Show” started at 10 a.m. when art lesson held. We changed our faces in accordance with the character and dressed in costumes which we brought.

Find me there hehehe
A dork Doraemon opened the first show. He was not like Doraemon due to he just painted his face with simple make up and didn’t wear Doraemon costume omg. Then followed by Sakura, Butterfly, Pooh, Worm, rainbow girl, etc. And finally i came out as shiro hahaha






I knew the show was not good as the real cosplay show, but we were fully entertained and overwhelmed. we didn’t want to be the first or to be the best, we knew that “friends” is never look by who or where they from but this is What Friends being for. Loooove ya guuys

Wassalam

Friday, 8 November 2013

Berani SPONTAN?


Assalamualaikum...

Halo temen-temen, kamu pernah ga sih mengalami hal yang luar biasa dengan cara spontan dibanding dengan hal yang emang udah direncanain? *krik... krik... krik...

Baiklah, kalo gue pernah! Sering banget. Ada suatu hal yang gue rencanakan dari jauh-jauh hari justru menghasilkan sesuatu yang ga diinginkan atau malah ga sesuai sama rencana yang udah dibuat. Bukan berarti membuat rencana terlebih dahulu adalah hal yang buruk, namun lebih baik, tapi kalo hasilnya bukan sesuai rencana yah kita harus terima,  karena kita ga tau apa yang bakal terjadi walau itu sedetik kemudian, Wallahualam.

Okeee, pembukaannya cukup keren dan cukup sekian...

Ada satu pengalaman spontanitas yang gue alamin, kejadiannya hmm bulan Oktober kemarin
#Edisiberbagipengalaman...

Saat itu gue diminta salah satu guru di sekolah yang katanya paling baik dan terfavorit buat mendesain kebaya kaos yang bakal dipake buat acara jalan sehat dalam rangka ulang tahun sekolah gue
 (SMA Negeri 10 Palembang).

Awalnya sedikit keberatan buat bantu desain tuh kaos, yah maklumlah namanya juga pelajar, pr numpuk, tugas-tugas menggunung, belum lagi ulangan harian yang dadah-dadah. Berhubung ibu guru tercintah tadi udah kelihatan complicated dengan segala persiapan acara, akhirnya gue bersedia dengan senang jantung -_- Pulang sekolah langsung disibukkan dengan doodle-mendoodle, makan siang ditunda dulu sampe sholat hampir kelupaan #maapinbaimyaAllah. Padahal konsepnya belum ada tapi udah langsung mau doodle aja, akhirnya apa yang ada dipikiran di tuangkan di doodle, namun hasilnya buruk rupa #tsaaah sehingga proses proses gambar-menggambar di cancel, dilanjutkan esok hari pas di sekolah. Dari jam pertama KBM sampe pulang sekolah gue sukses menyelesaikan doodle dengan SPONTAN.


Monday, 21 October 2013

Saman Dance (Nanjing-China)

This is one of many reasons why we have to proud of being Indonesian :)



(sumber: youtube.com)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...